dinsdag, oktober 14, 2003

Spam
Ook vandaag kreeg ik weer een e-mail van mijn onbekende vriend Larry: 'You now have a truly amazing option for intense and effective penis enlargement.'

Vlak voor ik de delete-knop indrukte, bekroop me een prettig gevoel. Miljoenen aardbewoners lazen op hetzelfde moment dat bericht van die dekselse Larry. Zo verbindt spam de wereld. Spam is groter dan God en voetbal samen.
Maar de stroom reclames voor penisverlengingen, erectieopwekkers en vetverdwijners wordt steeds groter. Als ik was ingegaan op de vaak aanlokkelijke aanbiedingen, was ik nu een skelet met een geslachtsdeel dat regelmatig de planeet Jupiter met een bezoek zou vereren. Aangezien ik niemand op Jupiter daar een plezier mee doe, heb ik nooit gereageerd. Steeds vaker vraag ik me af wie dat dan wel doet. Ik begrijp dat reclame effect heeft op mensen. Ook op mensen die denken dat ze er immuun voor zijn, want dat is gewoon een andere doelgroep. Marketingjongens kunnen zelfs oorlogen verkopen, dus dat ze ons allerlei nutteloze producten aan kunnen smeren, is geen verrassing. Maar zijn er echt mensen die achter hun bureau zitten en op een idee worden gebracht door de mailtjes van Larry, Linda of Michel? Kan dat niet eens worden onderzocht in plaats van al die wanhopige opinieonderzoeken naar het gebrek aan opinies?

Heeft ooit iemand van de zes miljard aardbewoners gereageerd op al die fantastische aanbiedingen? Een penisverlenging is toch geen impulsaankoop?

Bron: Raoul Heertje, Parool, 14-10-2003

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: