woensdag, oktober 15, 2003

planet
Even reclame maken voor een voormalig goeie provider :-)

En dat je de helpdesk regelmatig moet bellen, daar zorgt Planet Internet wel voor. Regelmatig kan ik als adsl-abonnee geen verbinding krijgen. Een greep uit de antwoorden van de vriendelijke helpdeskmedewerkers: "U woont te ver van de wijkcentrale", "Adsl werkt niet in combinatie met Windows XP" of "U kunt op onze internetsite kijken wanneer de storing is verholpen." Het meest surrealistisch was nog de volgende verklaring: "Volgens onze gegevens heeft u helemaal geen adsl-abonnement, maar belt u gewoon in."

Vorige week is een van mijn mailadressen bij Planet verdwenen. Foetsie, helemaal weg, zelfs geen spam meer. Dus dat betekent, huppakee, de helpdesk bellen. Het zijn inmiddels bijna vrienden van me geworden, met name ene 'Pijnappel' die bij voorkeur midden in een zin de verbinding verbreekt. Zes telefoonsessies zit er nog nimmer schot in de zaak. Vriend Pijnappel meldt doodleuk dat het nog wel een half jaar kan duren. "Wij gaan u echt niet op de hoogte houden, daar kunnen we niet aan beginnen. U merkt vanzelf wel als u er weer inkomt. Goedendag."

Mailen schijnt ook te kunnen. Dit weekend heb ik zowaar een antwoord gekregen om een van mijn vele noodkreten. "Uw probleem is te complex om per mail te beantwoorden. U kunt contact opnemen met onze telefonische helpdesk. Zij zullen u verder helpen." Overbodig te vermelden dat deze tip niets oplevert en ik nu al zes dagen niet bij mijn mailbox kan.

Zo gaat dat dus. Ik heb niet de illusie dat ik de enige ben met dergelijke problemen. Iemand nog slechtere ervaringen met zijn provider? Laat het me weten. Bij voorkeur niet mailen naar mijn Planet-adres, dat komt toch niet aan.

Bron: Laurens Verhagen in Webwereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: