dinsdag, november 18, 2003

jamin
Donner en Balkenende hebben de sluizen wijd open gezet. Elk misbaksel dat deze planeet bewoont, durft nu onder zijn beschimmelde steen vandaan te kruipen. Het mag natuurlijk niet al te leuk worden op aarde. Zeker niet als je zelf zo een treurig leven hebt.

Zo eist de bekende kleurstoffenfabrikant Jamin dat Hanneke Groenteman de titel van haar bestseller, Doorzakken bij Jamin, verandert. Het merk Jamin mag van directeur Koster niet zomaar door Hanneke Groenteman gebruikt worden. ''Ze wil blijkbaar meeliften op de bekendheid van Jamin,'' wist de Jamin-baas uit te braken. Het zou te makkelijk zijn om te suggereren dat hij een heel magazijn kersenbonbons opgedronken heeft voor hij zijn advocaat belde. Of dat hij gefrustreerd is dat zijn enige bijdrage aan de maatschappij de invoering van de dropharing is. Natuurlijk is het slecht voor Jamin om geassocieerd te worden met Hanneke Groenteman. Ze heeft smaak, humor en ze kan schrijven. Wie wel eens in een Jamin-winkel is geweest, weet dat de verkopers nauwelijks hun eigen chocoladeletters kunnen lezen.

Jamin zelf mag zijn geplastificeerde suiker natuurlijk alle namen geven die hij maar wil. Wat te denken van de Chinese dropkoppen? Zouden de Chinezen het goed vinden dat Jamin zijn smerigste product naar hen genoemd heeft? Gokt meneer Koster op de behoorlijke naamsbekendheid van Chinezen?

En hoe zit het juridisch eigenlijk met de trollendrop? Is dat geen oneigenlijk gebruik van de bijnaam van mevrouw Koster?

Bron:Raoul Heertje, het Parool, 18-11-2003

1 opmerking:

  1. Chinese dropkoppen smerig!! Idioot, lekkerste drop ooit. Iemand nog een adres waar ik die kan kopen? Zou tof zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat je vind moet je teruggeven: