woensdag, mei 04, 2005

uit het leven gegrepen
Jeltje had een gesprek met het UWV, uweetwel, die instantie:

UWV: "U heeft maar twee keer gesolliciteerd deze maand, hoe komt dat?"
Jeltje: "Ik heb een baan gevonden per 17 mei, dus leek het me niet nuttig om door te solliciteren."
UWV: "Als u [tot die tijd] een uitkering wilt ontvangen moet u toch echt vier keer per maand solliciteren, ook als u al werk heeft gevonden."
Jeltje: "???????"


Hierop schreef zij de volgende sollicitatiebrief:
Geachte mevrouw / mijnheer,

Op deze manier wil ik solliciteren bij het UWV.

Ik zoek een baan met uitdaging waarin ik helemaal mijn energie kwijt kan. De eigenschappen die ik bezit zijn, flexibel, klantvriendelijk, accuraat en snel. Ik weet niet of u mensen in uw bedrijf toelaat met deze eigenschappen maar ik waag het er maar op.

Vanaf 17 mei 2005 heb ik een baan elders gevonden maar tot die tijd zou ik bij u kunnen werken. Ik hoop dat iemand binnen uw organisatie erin slaagt om mij voor die tijd te laten weten of ik bij u aan de slag kan.

Met vriendelijke groet,


Benieuwd wat ze hierop gaat horen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: