woensdag, februari 08, 2006

woord van de dag, van gisteren: anthropormophism
of webloggers tegen de haren instrijken

Als je koorts of griep hebt, of tenminste als ik dat heb, dan doe je dingen
die je misschien anders niet zou doen. Tussen mijn pogingen om een deuk in
mijn bank te slapen door, keek ik een aflevering van Nieuwslicht.
Oktober 2005 zo ongeveer [dikke mediaplayerlink].

Francisco van Jole laat daar het woord "andropoformisme" vallen.
En wie daar wel eens van gehoord heeft, kan zichzelf op één hand tellen.
De enige zinnige verhandeling die ik zo snel kon vinden was via Webster,
u weet wel, en vandaar mijn subtiele subtitel, want:
katten houden niet van mensen!

De merkwaardige gewoonte van mensen om dieren menselijke eigenschappen toe te dichten.
Ach, wat is het leuk een knuppel in het hoenderhok te werpen
en te zien wat de hoenders daarmee doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: