donderdag, november 25, 2004

franz ferdinand #2
Na mijn laatste debacle, nu dan toch misschien iets nieuws:
mijn grootste collega (qua gewicht dan) hintte hiernaar.
Sarah Fairfield. Nooit van gehoord.

Nu loop ik natuurlijk weer verschillende risico's.
Ik kan weer maandenlang iets gemist hebben.
En ik ga zonder bronvermelding citeren...
Maar dat moet dan maar (incl. spelfouten):

Sarah Fairfield is het alter ego van Anneloes Verveld, een aan het conservatorium afgestudeerde zangeres die vooral in kringen van de lichte muziek en de jazz de nodige waardering en prijzen oogstte en als vaste gast was (en is) te horen in het bekroonde Radio 1 programma Opium. Haar debuut Green laat horen dat er naast de naamswijzing ook in muzikaal opzicht het een en ander is veranderd. Invloeden uit de jazz en lichte muziek spelen nog altijd een rol binnen de muziek van Sarah Fairfield, maar Green laat ook duidelijke popinvloeden horen en is daarom ook voor de lezers van Plato Mania interessant. Op haar website zegt Sarah Fairfield beïnvloedt te zijn door Joni Mitchell en Kate Bush en dat zijn inderdaad namen die op komen bij beluistering van Green. Namen waar we uiteenlopende zangeressen als Carole King, Barbara Streisand en Dido aan toe kunnen voegen. Green valt vooral op door uitstekende zang en zeer smaakvolle muzikale begeleiding. Net als Ricky Koole eerder dit jaar heeft Sarah Fairfield een cd gemaakt van internationale allure. Haar naamswijziging zou dus wel eens een verstandige zet kunnen zijn.

Wilt u even meeluisteren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: