vrijdag, oktober 22, 2004

erbovenop
Korte uitleg vooraf: ik nam een middagje vrij en las voor mijn lunch iets over dikke auto's bij George. Daarna at ik mijn lunch en ging deze op de bank liggen verteren. Ik schakelde mijn postzegeltv in en zag B&W in de herhaling. Iets over dikke auto's in Nijmegen. En dat je dan niet meer in het centrum mag parkeren?

Nu vond ik Nijmegen totnogtoe een mooie en bijzondere stad. Synoniem met fluisterbillen, vierdaagse en leuke feestjes. Maar nu? Volgens de specificaties mag ik er met mijn karretje niet meer in... In eerste aanleg voelde dit een beetje als discriminatie, maar hoe langer ik er over nadacht hoe beter ik het idee vond. Sterker nog: dit verdient navolging op andere gebieden!

Om te beginnen stel ik voor dikke menschen te weren uit winkelgebieden en binnensteden. Nu weet ik dat het niet gewoon is menschen te parkeren, maar menschen staan wel eens gewoon ergens, nemen ruimte in beslag en maken vaak onverwachte bewegingen. Bovendien zijn dikke menschen zwaar, hebben meer gewicht mee te torsen hetgeen een verhoogde activiteit van de zweetklieren betekent, hetwelk in de regel een penetrante stank tot gevolg heeft.

Om een en ander te bewerkstelligen stel ik voor roltrappen in warenhuizen te versmallen, toegangspoortjes in winkels te verkleinen en weegtegels in stoepen te introduceren: wie te zwaar is riskeert een voetklem.

Hoe dik ben jij eigenlijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: