vrijdag, september 03, 2004

aan zee
Men noemde het een fraaie nazomerdag. Ik noemde het vrijdag.
En omdat u allen de arbeid verricht en mijn aanwezigheid
daarbij niet noodzakelijk is besloot ik het land bijna te verlaten.
Het radiojournaal waarschuwde onderweg tegen zwemmen in zee.
Harde wind en onderstroom zouden zulk gevaar opleveren.
Tsj. Er stond maar een zuchtje wind, en een zee zo rimpelloos
dat menig mensch daar jaloers op zou kunnen zijn. Nee,
daar lag het niet aan.

Hoe fraai men het ook mocht noemen, een stranddag is het gewoon niet.
Kippevel op plekjes waar je helemaal geen kippevel wilt hebben.
En kippetietjes. Die wil ik helemaal niet. Kippetietjes.
Dus keerde ik terug (zag ik bruvouw in omgekeerde richting
in heur rode kever naar Egmond spoeden?) en kies voor terras aan huis.
Rose'tje?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: