woensdag, januari 05, 2005

ontdooien
Behalve dat ik zou willen dat sommige mensen dat eens zouden doen,
heb ik er zelf in letterlijke zin ook wat problemen mee.
Dat zit zo: een paar weken geleden kookte ik soep. Geweldige soep.
Tomaten-kippe-groente-soep. Al dan niet extra tussen-ennen.
En vooral ook: veel soep. Vier liter. Dat kan ik niet op.
Hoe geweldig de soep ook is.
Dus vroor ik de overtollige soep in. Een portie in een wit bakje.
En een portie in een wit bakje. Beide met heerlijke soep.
Voor later.

En later komt dus het probleem: dan heb je bakjes met soep,
diepgevroren soep. Ik hoor u denken: magnetron.
Klopt. Heb ik. En ik weet het ding zelfs te bedienen.
Waar ik echter niet aan had gedacht was dat sommige bakjes
wel geschikt zijn om dingen in in te vriezen, maar tegelijkertijd
zeer magnetron-gevoelig zijn. Als in ongeschikt.
Vooral dat witte bakje. Die ene. Waarvan de deksel wegsmolt in de soep.
Bah. Wat een vieze soep was mijn heerlijke soep opeens geworden!
Van het tweede bakje weet ik het niet. Ik heb de inhoud met enige moeite
in een pan gekieperd en deze op een laag pitje gezet. Heerlijke soep!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: