zondag, november 04, 2007

iets niet snappen: tussen spruitjes en paprika

Waarbij gezegd dat "snappen" niet het juiste woord is, waarschijnlijk. Wanneer ik in een restaurant een heerlijk gerecht krijg voorgeschoteld waarbij één van de kennelijk onvermijdelijke ingrediënten paprika blijkt te zijn, dan geniet ik mijn maal en houd aan het eind van de rit een bord over met op de rand het voor mij niet passende materiaal. Nu heet het geloof ik een niet omkeerbare vergelijking als ik zeg dat zoiets in het intermenselijk verkeer niet mogelijk is. Blijkbaar is het zo dat wanneer je daarin iets deels niet lust, je het hele bord aan de kant schuift. Niet te vreten. Ofzo. Aan het leven zit dus geen randje waarop je de dingen kunt schuiven die je wat minder of niet op prijs stelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat je vind moet je teruggeven: